.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
موضوع نامگذاری سال 1389
مالک شریعتی
 موضوع نامگذاری سال 1389

نامگذاری هر سال در نوروز از سوی رهبر حکیم انقلاب، راهبرد اصلی آن سال را برای مردم و مسوولین معین و خط مشی و روح کلی حاکم بر فعالیتهای کشور در سال پیش رو را مشخص می سازد. اما متاسفانه حکمتی که در این اقدام راهبردی وجود دارد، با تیغ برخورد شعاری مسوولان و رسانه ها ذبح می شود و کمتر به منصه ظهور و بروز می رسد و این حقیقتی است که بارها با گلایه های عمومی و صد البته خصوصی مقام معظم رهبری از مسوولان امور مواجه شده است. در نمونه اخیر، ایشان در خطبه های نماز عید سعید فطر فرمودند:

«امسال ما اعلام كرديم سال اصلاح الگوى مصرف؛ همه هم استقبال كردند؛ مسئولين استقبال كردند، مردم - هر كدام صدايشان به ما رسيد - استقبال كردند، متخصصين و نخبگان و افراد مطلع در زمينه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاى اجتماعى و اقتصادى استقبال كردند، گفتند عجب شعار درستى است، شعار خوبى است؛ خوب، چه شد؟ سه چهار ماه متأسفانه كشور دنبال همين هيجانهاى كاذب، در اين زمينه وقت را از دست داد. ما الان در پايان نيمه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى اول سال قرار داريم. البته اصلاح الگوى مصرف مخصوص يك سال نيست؛ سالها طول ميكشد. من ايام عيد هم اين را گفتم؛ شايد ده سال طول بكشد كه انسان بخواهد اين كار را بكند؛ اما بايد شروع كنيم. مسئولين بايد در اين زمينه تلاش كنند، كار كنند، همكارى كنند، دانشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، افراد مطلع، حوزه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاى علميه، هر كدام نقشى دارند؛ ان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شاءاللَّه اين نقش را ايفاء كنند و بتوانيم به كمك الهى، با همت دولت محترم كه در اين زمينه بايد پيشتاز باشد و پيشرو باشد و با كمك مردم، اين كار را پيش ببريم.»

از آنجا که بیم آن می رود که این مسیر به تشریفاتی شدن و لوث شدن نامگذاری ها بینجامد، ما فعالین عرصه مجازی هم به نوبه خود وظیفه ای داریم و باید لااقل بخشی از مطالبات و فریادهایمان را به پیگیری این راهبرد مهم رهبری اختصاص دهیم.

اکنون که سال 1388 به پایان خود نزدیک می شود، برای درگیر شدن اذهان دوستان وبلاگ نویس حزب اللهی پیشنهاد می کنم، موضوع نامگذاری سال آینده را پیش بینی کنیم. این کار دو فایده دارد:

1- میزان فهم خود از واقعیات و نیازهای اصلی نظام برای پیگیری را می سنجیم.

2- پس از تعیین نام سال جدید، با انگیزه بیشتری پیگیر تحقق آن خواهیم شد.

مثالهایی برای پیش بینی: (پیشنهادهای خصوصی دوستان، بدون ذکر نام به این فهرست اضافه خواهد شد)

1- تمدید موضوع اصلاح الگوی مصرف با توجه به هیجانات هشت ماه دفاع مقدس و اثرات نامطلوب آن بر پیگیری بهتر شعار سال 88 و نیز اولین سال اجرای هدفمند شدن یارانه ها که نیازمند صرفه جویی بیشتر است.

2- سال قانونگرایی و عمل به قانون به دلیل بازر شدن نقش عدم التزام به قانون در اتفاقات پس از انتخابات

3- ...


مالک شریعتی


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.105 seconds.